Alla inlägg under april 2009

Av Sussanne Johansson - 30 april 2009 09:06

Igår hade jag super vårkänslor. Det var varmt så man kunde gå i kortärmat! Per klippte gräset, Julia pyssla med Clintan och jag fotade Lissie!

Världens sötaste!


Av Sussanne Johansson - 29 april 2009 06:43

I måndags hade jag kikat in en vagn i cykelaffären i Eksjö. Igår var det meningen att vi skulle in och titta på den. På jobbet bleb jag påmind om personalmöte! Typiskt! Då blir det ju inget med den vagnen! Bra pris, bra höjd och snygg!

Jag och Per kom i alla fall överens om att han skulle åka in och titta på den själv och se vad han tyckte om vagnen. Körde ner mej till skolan och sen iväg!


På mötet pratade vi om semestrar och kom fram till att det var kris vecka 29-32. Eva frågade om det var nån som kunde tänka sej att jobb. Givetvis var jag snabb med att säga att jag kunde hoppa in. Ska ju ändå gå hemma ett år sen så det är bara att passa på att jobba om man kan. Dess utom trivs jag så himla bra! En liten semester får jag, vecka 28 är jag ledig. För Pers del gjorde det ingenting. Vi får ingen alls ledighet tillsammans i sommar förutom de 10 dagar han har rätt till efterfödsel. Men det var som vi båda sa. Vi ska leva hela livet tillsammans så semester ihop kommer vi få ändå :)


Per hämtade mig efter mötet och sa att han tyckte vagnen var fin. Tyckte att hjulen var skrangliga/vickiga/satt löst och såg stora ut. Människan i affären hade i alla fall lovat att hålla vagnen en vecka. Vi har ju ändå rätt mycket räkningar och ska betala gräsklipparen.

Per menade på att om vi inte kunde köpa vagnen så kommer det ju fler tillfälle och det har han ju helt rätt i.

Och när vi kommer in genom dörren...vad står där då gömd bakom stallvagnen OM INTE VÄLDENS BÄSTA SNYGGASTE VAGN! Jag blev så himla glad och bara hoppa upp och ner och klappa i händerna och skratta! Du köpte den! haha köpte du den? Är det den!? haha DU KÖPTE DEN!!! Ser du...ser du så fin den är!!! Visst är den fin? Kan ni fatta hur glad jag blev :)

Så här ser stallvagnen ut som vi fick av våra snälla grannar!

Av Sussanne Johansson - 28 april 2009 08:04

Igår hade jag och Julia en dag i Eksjö. Vi har haft super mysigt. Först gjorde vi ett besök på mvc då vi fick lyssna på hjärtljuden. Det dunka på som bara den! Allt lät jätte bra. Sen fick jag lägga mig så barnmorskan kunde mäta magen och den följer exakt på centimetern sin kurva! Så himla skönt!


Efter besöket på mvc gick vi ner mot centrum och smet in på leksaksaffären. Julia fick köpt för sina födelsedagspengar en pippi peruk som hon galatt gick omkring med nästan hela dagen :) Sen gick vi in i en klädesbutik för småttingar. Alltid skoj att se vad de har för utbud. Inte riktigt vad jag egentligen uppskattar. Antingen super flickigt eller super pojkigt. Julia tyckte i alla fall att jag borde köpa nått till bebsien. Hon drog fram jockor och mössor, kepsar och klännigar ja allt som hon fick tag på och tyckte var fint och tufft. Till slut hittade jag, längt inne i affären i hörnan en vit body med bruna nallar och vita mjuka sparkbyxor. Den fick det bli. Den var jätte söt. Fast jag hade hoppats att det skulle funnits nått med starka fina färger med motiv som passar både och. När vi skulle betala hittade Julia en tandburk som hon köpte. Där kan hon samla sina tappade tänder och vänta på att de ska förvandlas till en guldpeng. På vägen ut började hon rota runt i en låda där hon hittade ett svärd! Den var hon snabb med att känna på och ville ha. Hon hade exakt 80 kronor kvar så hon hade råd. Ut ur affären hade jag en piratpippi! Medans vi slukke leta upp en pizzeria gick vi förbi cykelaffären. Julia ville in och se om de hade hennes hjälm där. Jag gick ner i källaren och titta om de hade vagnar. Hittade en jätte fin och lagom hög till bra pris. Så den ska vi in och titta på idag! :) Vi hittade sen en pizzeria och satte oss på En italienare och en grek tror jag den heter. Julia åt pizza och jag tog en pastarätt. Efter maten tog vi och leta upp oss mot bussen, in på family house och Julia fick en tröja med passande kjol. Sen var det hemväg!

Nästa eksjödag blir den 25/5! Den ser vi båda fram emot.


Tog nya bilder på magen igår också :)

Av Sussanne Johansson - 26 april 2009 14:28

Kollade igår om Babyproffsen hade öppet, stod på hemsidan öppet mellan 11-15. Jo eller hur?!? ÖVERALLT FÖRUTOM I VETLANDA ELLER?

Imorgon ska jag och Julia in till Eksjö en sväng.


Jag har en tid på MVC och förhoppningsvis för vi lyssna på hjärtljuden. Hade varit skoj för Julia att höra. Sen ska vi äta nått gott innan vi åker hem igen.


Nu har det regnat en skvätt här. Skönt. Synd att det inte ville fortsätta regna. Behöver lite vatten från ovan nu när det varit så varmt och torrt länge.

Av Sussanne Johansson - 25 april 2009 19:41

När Anettes dotter visade upp vagnen hade hon sittdelen på. När vi sen kom till Anna och Axel butiken så var vagnen skit hög med liggdelen i. Jag blev så himla besviken! Fast att jag visste att vi inte skulle köpa med oss nån vagn hem så hade det ändå känts så skönt att veta att en sån ska vi ha. Sen har jag ju sett fram emot detta så himla länge. Sen trode jag verkligen att den skulle passa och var så himla glad!


Ska eventuellt köra till baby proffsen imorgon och se där...men jag VET vad de har för priser! Man har inte så många ställen att åka till. Det är Tranås Vetlanda eller Jönköping. Tranås kan vi ju bocka av! I den staden fanns det TVÅ vagnar att välja mellan. Antingen vagnen skit hög eller vagnen skit ful! På baby proffsen kommer det vara vagnen skit-ful OCH för dyr eller vagnen skit-snygg OCH för dyr. Det samma kommer det vara i Jönköping på Klass 1. Det ser man bara man kör förbi butiken. Om jag hade haft de ynka 10-20 cm som jag så många gånger önskat så hade det inte varit några problem.


Sitter och kikar fram och tillbaka på blocket....men det är ju inte lönt egentligen. Ska inte köpa en vagn nu ändå. Att åka och titta på en vagn för att se om den passar är inte lönt eftersom de skulle säkert inte hålla vagnen tills bebis vill ut nån gång i september. Alla vill ju bli av och få betalt för sina saker som de ska sälja. Kanske bättre att bara lägga allt på hyllan och ragga loss på en begagnad vagn mitt i alla värkar innan man kör in på bb? Hade sett snyggt ut!


Nåja en liten positiv ljusstråle har letat sej fram. Fick i alla fall fatt i en hemma vagn. Håller på att tvätta tyget på den, sen blir det att bygga puzzel insåg jag!


Per och Julia sitter där nere och äter godis och dricker cola..funderar på att gå lägga mig istället. Vill få ett slut på tråk-sur-besvikelse-dagen. Jag är ändå inget trevlig.



Av Sussanne Johansson - 25 april 2009 08:08

Idag ska vi in till Tranås och kika på en barnvagn som vi fick tipps om av en som heter Anette. Hon är kök och städansvarig på förskolan. Hennes dotter är ganska kort och hennes gubbe är ganska lång. Sen är varken jag eller Per så sugna på en jätte super dyr vagn med värsta märket. Anette ringde till sin dotter och hörde med henne om inte hon kunde komma förbi medans vi var ute på gården med barnen, så jag kunde se hur den såg ut. Den är precis lagom stor :)


http://www.annaaxel.se/index.php?cPath=24_26&osCsid=83d0ddfa3f5fd4471e745b3331555d2b


Vi kommer inte köpa någon idag, bara titta och se om vi båda tycker om den. Priset passar oss super bra!

Jag är inne på att köpa en extravagn som är bra att ha om man bara ska ut i stallet och bara ha här hemma. En vagn från blocket runt 500 kr eller så. Synd om en helt ny vagn ska lukta stall efter en vecka. Kort sagt, en fin vagn och en ful vagn.


Igårkväll så sadlade vi på Ronja så Julia fick rida lite. Vi gick hem till Herman och Gnuilla en runda. Julia blev glad att Sofie som är Hermans och Gunillas dotter var ute och red på banan. Julia satt som en drottning på Ronja och trava varv efter varv. Fick till och med upp henne omedvetet i galopp och tog fyra språng! Satt så fint och red hela tiden. Det var så roligt att se. Hon har kommit så långt i sin ridning och vi är så stolta. Mycket beror på att vi slutat prata och repeterat med henne "minns du nu var fröken på ridskolan  sa som det" "minns du nu vad det hette" "vad skulle man nu tänka på om..." etc. Nu blir det bara positiv respons och hon har stigit så mycket!


Nu är det frukost och sen ska vi köra. Har sett fram emot denna dagen hela veckan. Julia med, för hon ska köpa kulor :)


Till mamma: Tack för kommentaren i min blogg! Älskar dej!



Av Sussanne Johansson - 20 april 2009 12:28

Nu är det äntligen över på oron! Allt såg super bra ut med bebisen. Har moderkakan i famvägg så det är troligtvis därför som jag inte känner av den lill* så mycket.

Här kommer i alla fall en fin bild:


Av Sussanne Johansson - 19 april 2009 21:20

Helgen har varit fullpackad som vanligt utav diverse hemma och borta aktiviter.

Vädret har varit toppen fint så vi har knappt inte varit inne! Så himla skönt! Vi har byggt en uppställningsplats i paddocken! Blev så himla snyggt. Nu ska den bara oljas och sen på med två järn och fyra ringar! Sen kommer det in ett foto i bloggen när allt är klart.

I lördags var vi i Eksjö på auktion, Åsa och Lasse behöver ha hem lite till höskörden. Tyvärr blev priserna för höga. På kvällen var vi på kalas. Lasse fylla år. Än en gång lyckades Lasse super bra med maten. Tacos paj, så himla gott, till efterrätt blev det kladdkaka med grädde och det satt inte fel. Kvällen blev mycket längre än förväntat! Åsa lekte med kameran och till slut var jag också med på ett hörn. Helt sjuka bilder! Men kul hade vi. Grabbarna/gubbarna *fniss* Spela poker och jag var med två rundor. Den sista rundan VANN JAG! Kan ni fatta! JAG VANN I POKER! Iofs vad det ren tur...men blev så himla glad. Jag och Per vann vasin runda och blev därmed 100 kr rikare sen vi kom. Kan ju säga att klockan var 02 när vi kom hem! Tur att vi bara går över åkern och sen är hemma! Skönt!


Idag har det varit mocka ur hagarna och mocka ur hos grisarna. De är verkligen toppen! ALL piss och skit lägger de i en hörna. Bra tycker jag :)

Sen har vi kört ut lite jord och grus och jämnat till och gjort fint.


Idag tog Per lite nya kort på magen, så här kommer det en bild:

Vecka 19+0

Magen i vecka 19+0.


Imorgon är det ultaljud kl 9.30 Kan inte räkna hur många gånger jag bett till chefen där uppe om att allt ska bara bra med bebisen. Är så himla orolig att få ett dåligt beskedd! Jag är med på sidan familjeliv och pratar med andra som ska ha barn i september, där är en som var på ultaljud i slutet på veckan och fick det targiska meddelandet om bebin inte levde! Hon hade varit på ultaljud i vecka 13 och då hade allt varit bra. Usch bara det inte händer mej!


Ska ut och ge Ronja lite kvällskäk! Sen är det dags för sängen!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards