Alla inlägg under maj 2009

Av Sussanne Johansson - 18 maj 2009 18:23

Här kommer lite bilder. Fick taget nya foto idag på magen.

Är idag i vecka 23+1. Bebisen gör massor med väsen av sig hela dagarna, så mysigt. Fast att det är himla mysigt att vara gravid så längtar jag tills den lille är redo att komma ut :)


I lördags körde vi hem Heidi så då passade vi på att ta hem de förstköpta kläderna! Kläderna är köpta på Lindex och jag verkligen ÄLSKAR dom! De är så fina eller hur?



Av Sussanne Johansson - 17 maj 2009 13:55

Jag har fått låna en mobil av Heidi.

Ni som har mig som vän :) får gärna sända ett mail eller ett sms så jag kan lägga in er i min låne mob. Har inga nummer alls till nån!

Av Sussanne Johansson - 12 maj 2009 21:19

Jag och Heidi satt och kika igenom bilder på bebis och mage igår.

Jag har inte sett så noga på den här bilden förut eftersom jag inte tyckt att den var så fin. Eller rättare sagt, den är inte den finaste bilden.

Men när jag fick fram den igår sökte sej blicken ner mellan benen!

Så vad tror ni????

Kan det vara en snopp?? Eller är det helt omöjligt att se det så tidigt??

Navelstängen eller foten kanske??

Ultraljudes togs i vecka 13+1 när jag gjorde Nupp.

Av Sussanne Johansson - 11 maj 2009 11:23

I lördags var vi ute med en hög vänner på en middag! Så super god mat. Innan vi pös iväg passade Per på att tvätta sina jeans, jag bad honom kasta in mina på samma gång. Jag pyssla med mitt och Per med sitt. När maskinen var klar smet jag ner för att tömma. Per skulle ha sina jeans på kvällen och jag ville bara ha mina rena. Har bara två par byxor just nu som jag kan ha så det gäller att vara snabb när det väl är en maskin som ska sättas igång. När jag öppnar luckan ser jag nått svart hårt - MIN MOBIL! Mobiler gillar inte tvättmaskiner! 


När vi inte hade mer att göra ute och inne satte jag mig i soffan och kika på en film. Vi fick gratis filmer hela helgen av Telia :)

Per gick upp och satte sej framför datorn. Jag hörde tydligt hur han satte på you tube på hög volym. Satt med byxorna i famnen med en hårfön för att få dom torra och sjöng högt för glatta livet!

*Älskar honom*


I går söndag hämtade vi Heidi! Hon ska vara hos oss hela veckan och praktisera hos mig på dagis. *Mys*


Av Sussanne Johansson - 8 maj 2009 14:20

Jag har av en anledning helt enkelt slutat att titta på nyheterna eller läsa om de på nätet. Stöter jag på nått som jag tycker är roligt och intressant kan jag få för mig att läsa om det, just för att jag tycker att det ger mig nånting. Men detta jämmer och elede om krig och våld, arbetslösethet och fattigdom....det är bara repriser! Idag tittade jag tillammans med Per på nyheterna innan vi började våra jobb. De pratar om hur deprimerade och stressade barn är i skolan och hur dåligt dom mår. Hur mycket politiker och rektiorer och lärare ska jobba med det för att få barn och ungdomar att må bättre ovs. Men är det verkligen skolan som kan göra nått åt det? Är det inte samhället som barn och ungdomar präglas av? Vad har de som går i skolan för framtidsförhoppningar? Mål och drömmar tvivlar jag inte på att de har. Men med allt detta elende och våld och arbetslöshet och fattidom. Hur ska de nånsin få en tro på sin framtid?

Av Sussanne Johansson - 7 maj 2009 19:28

Har nya bilder på magen som togs i söndags. Bild uppdaterar varje söndag när jag byter vecka. Vårt nya söndagkvälls nöje :)


Nu ser och känner jag tydliga sparkar och buffar varje dag! När bebisen vänder på sej går hela magen som en våg! *älskar*

Av Sussanne Johansson - 7 maj 2009 10:54

gjort massor med saker nu på förmiddagen. Som fixat med den rena tvätten och slängt in lite smutsigt, samt hängt upp ren tvättad tvätt. Dammsugt lite, och annat smått och gott.

Fastande istället framför sveriges roligaste blogg!

http://blogg.alltombarn.se/ketchupmamma/

Så ni som älskar att läsa bloggar och dess utom roliga bloggar som avspeglar det verkliga livet på ett humoristiskt sätt, kan jag varmt rekomendera denna!

Jag har i alla fall duschat och bäddat sängen! :) Alltid nått.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards